2 little butterflies

you & me & God... makes 3

2 little butterflies

you & me & God... makes 3

خواب!

شبی خواب دیدم که پروانه ام و از گلی به گل دیگر می پرم! 

بی خبر بودم از اینکه منم! 

نا گاه از خواب پریدم ومن شدم.ولی نمیدانستم که آیا من منم که خواب دیده ام پروانه شده بودم یا پروانه ام و خواب می بینم که من شده ام! 

 

                                                                              (با کمی تخلص،توماس مرتون) 

زورق خالی

او که بر مردم فرمان راند،نگران است... 

او که مردم بر او فرمان رانند اندوهگین. 

از این رو دانا آرزو دارد که نه بر دیگران سلطه یابد، 

و نه دیگران بر او... 

زندگی با خدا در تهیت بزرگ،تنها راه خالی از اندوه و پریشانی است! 

                                                                            

                                                                                             (توماس مرتون) 

دراین تنهایی تنها وتاریک خدامانند

دلم تنگ است

بیا ای روشن ای روشنترازلبخند

شبم را روزکن درزیر سرپوش سیاهی ها

دلم تنگ است

بیا بنگر چه غمگین وغریبانه

دراین ایوان سرپوشیده وین تالاب مالامال

دلی خوش کرده ام بااین پرستوها وماهی ها

واین نیلوفر آبی واین تالاب مهتابی

شب افتاده است ومن تنها وتاریکم...

ودرایوان من دیریست درخوابند

پرستو ها وماهی ها وآن نیلوفر آبی

بیاای مهربان بامن...

بیا ای یادمهتابی